بلاستینگ, نظافت

کاربردهای واتر بلاست

شستشوی نمای سیمانی
  • واتر بلاست همراه همیشگی پاکیزگی

     

    کلمه سندبلاست یک واژه انگلیسی به معنای پرتاب ماسه است. هدف از ساخت سندبلاست پاک‌کردن سطوح از آلودگی‌ها است. برای کار با سندبلاست از دو روش سندبلاست خشک و یا واتر بلاست استفاده می‌شود.

    اگر از فشار آب برای پاک‌کردن سطوح استفاده شود به آن وت بلاست می‌گویند. در صورتی که برای پاک کردن از  از فشار هوا استفاده ‌شود به آن سند بلاست خشک می گویند و علت نامگذاری آن ایجاد گرد و غبار زیاد است.

    سندبلاست با آب یکی از  روش‌های مناسب و مؤثر برای انجام کارهای مختلفی چون تمیزکردن رنگ از سطوح، تمیزکردن فضاهای زنگ‌زده، پاک‌کردن گردوغبار، شن و ماسه در صنایع مختلفی مثل کشتیرانی، فولاد و ساختمان است.

    از واتر بلاست برای نماشویی ساختمان، کف‌سازی بتن، آماده‌سازی سطوح برای رنگ‌آمیزی، عایق‌بندی، بازسازی اسکلت و سازه‌های فلزی، زدودن زنگ از دیواره‌های داخلی و خارجی انواع لوله‌ها  استفاده می شود.

    محاسن مهم  واتر بلاست

    • هزینه‌های کم
    • عدم آلودگی محیط‌زیست
    • عدم ایجاد گرد و غبار با این روش
    • کاهش مصرف مواد ساینده به‌خاطر فشار آب
    • استفاده کم از مواد شیمیایی

    وت بلاست ها دارای یک دستگاه فشارقوی هستند که برای از بین ‌بردن سطوحی که صاف نبوده و یا برای پاک‌کردن نماهای ساختمان استفاده می‌شود.

    در تکنیک سندبلاست با آب ساینده همراه با آب درون مخزن دستگاه سندبلاست ریخته می‌شود. فشار آب ناشی از پمپ پیستونی با باد فشرده کمپرسور مواد ساینده را از دستگاه خارج می کند. خروجی از سندبلاست 80 درصد ساینده و 20 درصد آب است.

    مهم‌ترین مواد ساینده هایی که  در سندبلاست با آب به کار می‌رود می‌توان به سرباره، سیلیس، گارنت اشاره کرد.

    از ویژگی‌ های مهم این تکنولوژی افزایش سرعت عمل ساییدن و در نتیجه رسوب زدایی است. این مسئله به این علت ایجاد می شود که جرم ماده ساینده با جذب رطوبت همراه می شود.

     

    طراحی سایت و سئو توسط ثبت آرتا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *