building painting

رنگ آمیزی نما و نقاشی ساختمان های سیمانی

رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب
  • رنگ آمیزی نما ی ساختمان با طناب

    رنگ آمیزی نما عملکردی است که برای بسیاری از ساختمان های اداری و مسکونی اجرایی می شود زیرا این کار زیبایی ساختمان را بالا می برد و باعث بالا رفتن روحیه ی افراد خواهد شد. علاوه بر زیباسازی ساختمان، می تواند در زیباسازی شهر نیز بسیار موثر باشد.

    نمای هر ساختمان بعد از گذشت چند سال با مشکلاتی مواجه می شود که از زیبایی آن کاسته می شود. انجام رنگ آمیزی ساختمان می تواند به صورت مجدد زیبایی ساختمان را بازیابی کند و ظاهر زیبایی به آن بدهد.

    برخی از افراد در مورد هزینه و قیمت این کار سوالاتی دارند و ترجیح می دهند قبل از کار در مورد هزینه ی انجام رنگ آمیزی اطلاعاتی داشته باشند. در مورد این مطلب باید بیان کرد که عوامل مختلفی می تواند روی هزینه ی رنگ آمیزی تاثیر داشته باشد که از مهم ترین آن ها می توان به مساحت نمای ساختمان، کیفیت و برند رنگ مورد استفاده، زیرسازی ساختمان و … اشاره کرد.

    رنگ آمیزی سکوی نفت و گاز

    مراحل رنگ آمیزی نما با راپل

    برای انجام رنگ آمیزی نما لازم است که مراحلی را به ترتیب روی نمای ساختمان انجام داد تا ماندگاری و کیفیت کار بالا رود. از مهم ترین این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    پاکسازی زوائد

    در ابتدای کار باید نمای ساختمان را بررسی کرد و در صورت وجود زائده روی نما، آن ها را به طور کامل بر طرف کرد. اگر این مرحله انجام نشود، بعد از رنگ آمیزی نما، زائده ها نمای بدی به ساختمان می دهد و کار شما بی اثر می ماند.

    شست و شو نما

    بعد از برطرف کردن زوائد از روی ساختمان، باید نظافت نمای ساختمان را انجام داد. زیرا در گذر زمان گرد و غبار و دوده هایی روی نمای ساختمان می نشیند که وجود آن ها کیفیت رنگ آمیزی نما را کاهش می دهد. این اقدام یکی از مهم ترین اقدامات قبل از رنگ آمیزی به شمار می رود که حتما باید آن را انجام دهید.

    ترمیم و ترک گیری نمای ساختمان

    در مرحله ی بعدی باید مرحله ی ترمیم و ترک گیری ساختمان را انجام دهید. در برخی از ساختمان ها مشاهده می شود که در برخی از قسمت ها، نمای ساختمان دچار ترک خوردگی شده است و یا اینکه قسمتی از نما شکسته است. قبل از رنگ آمیزی نما باید حتما این قسمت ها ترمیم شوند زیرا روی ظاهر ساختمان تاثیر زیادی دارند. اگر به این ترک ها دقت نشود، رنگ آمیزی به خوبی انجام نمی شود و نتیجه ی کار خوب در نمی آید.

    رنگ پرایمر یا آستر

    بعد از شست و شو و ترمیم نمای ساختمان می توان عمل زمینه سازی نما را با استفاده از پرایمر و آستر انجام داد. پرامیر مایعی سفید رنگ می باشد که قبل از رنگ اصلی به روی نمای ساختمان زده می شود تا کیفیت و ماندگاری کار بالا رود. این ماده به سرعت خشک می شود و لازم نیست که زمان زیادی را صرف خشک شدن آن کنید.

    رنگ آمیزی نما

    آخرین مرحله،  رنگ آمیزی اصلی می باشد که بعد از انجام تمام مراحل بالا، صورت می گیرد. در این مرحله باید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید تا کیفیت و شفافیت رنگ آمیزی ساختمان بالا رود. رنگ هایی که برای این کار استفاده می شوند می توانند بر حلال در آب و یا خلال در دیگر مواد شیمیایی باشند.

    مهم ترین نکات در مورد رنگ آمیزی نما

    اگر قصد رنگ آمیزی نما ساختمان خود را دارید باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید تا بتوانید این کار را با بالاترین کیفیت انجام دهید. از مهم ترین در مورد رنگ آمیزی نما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • یکی از مهم ترین نکات در مورد رنگ آمیزی ساختمان، انتخاب رنگ با کیفیت می باشد. زیرا رنگ های بی کیفیت بعد از یک سال ظاهر آن ها کدر می شوند. در کنار این مورد رنگ مورد استفاده باید چسبندگی بالایی داشته باشد تا دوام و ماندگاری بالایی روی نمای ساختمان داشته باشد و بعد از یک سال پوسته پوسته نشود و از روی ساختمان نریزد.
    • برای انجام رنگ آمیزی ساختمان، به شرایط آب و هوایی دقت کنید. این کار را در فصلی از سال انجام دهید که میزان باران و رطوبت کم باشد و رنگ بتواند به سرعت خشک شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای رنگ آمیزی شما به وجود آید.
    • از دیگر نکات مهم در مورد رنگ آمیزی نما، آماده سازی نمای ساختمان برای رنگ آمیزی می باشد. قبل از این کار باید تمام مراحل شست و شو، ترمیم، زمینه سازی و … را انجام دهید تا نتیجه ی کار شما به بهترین شکل نمایان شود.

    رنگ آمیزی سکوی نفت و گاز

    طراحی سایت و سئو توسط ثبت آرتا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۵ رای

    1 دیدگاه در “رنگ آمیزی نما و نقاشی ساختمان های سیمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *