انتقال اجسام با طناب, بلاستینگ, نظافت

قیمت نماشویی ساختمان را خودمان بدست بیاوریم

قیمت نماشویی
  • عواملی بر قیمت نماشویی ساختمان تأثیر دارد؟

    یکی از خدمات ساختمانی که در زیباسازی ظاهر بنا دارای نقشی اساسی می باشد، شستشوی نمای ساختمان است. از جمله اقدامات تخصصی در این صنعت به شمار می رود. قیمت نماشویی ساختمان با توجه به جنس و طرح نمای ساختمان، موقعیت و شرایط جغرافیایی و شهری که ساختمان در آن مستقر است، متغیر باشد. برای مثال، امروزه شاهد جمع شدن لایه ای از کثیفی و آلودگی بر روی نمای ساختمان در کلانشهری همچون تهران و سایر شهرهای بزرگ هستیم. البته این امر نیز به دلیل بارش باران های اسیدی و آلودگی بیش از اندازه هوای این شهرها رخ می دهد. از این رو، ساختمان ها نمایی زشت  پیدا می کنند.تمامی این موارد بر قیمت نماشویی ساختمان و نوع شستشوی آن اثرگذار خواهد بود.

    قیمت

    شستشوی نمای شیشه ای و سرامیکی با شلنگ آب و مواد مخصوص نماشویی

    منظور از شستشوی نمای ساختمان چیست؟

    شاید از دید شستشوی نمای ساختمان تنها یک پاکسازی ساده سطح نما به نظر برسد، اما چنین تصوری کاملاً اشتباه می باشد. به خدماتی که جهت پاک کردن جرم ها و آلودگی ها بر روی نمای ساختمان انجام می شود، نماشویی یا شستشوی نمای ساختمان گویند. این روش را می توان راه حلی کارآمد و خیلی ارزان جهت زیباسازی ظاهر ساختمان به شمار آورد. همانگونه که مطلع هستید، یکی از اجزای اصلی ساختمان که در معرض دید افراد قرار دارد، نمای ساختمان است. علاوه بر اینکه، در زیبایی ساختمان نقش اساسی را ایفا می کند، بلکه در نوسازی شهر نیز بسیار مؤثر خواهد بود.به همین دلیل، امروزه شستشوی نمای ساختمان رواج زیادی پیدا کرده است.

    معرفی مراحل نماشویی ساختمان

    نماشویی ساختمان از مراحل. مواد و دستگاه های پیشرفته متعددی استفاده می کنند. نظر کارشناس فنی و همچنین میزان کثیفی نما ،بودجه پروژه و جنس نمای ساختمان مشخص می گردد.

    نماشویی دارای چند مرحله اصلی بوده که عبارتند از

    • کسب اطلاعات اولیه و بررسی دقیق آن
    • مشخص نمودن قیمت نماشویی ساختمان
    • مواد مورد استفاده
    • انتخاب روش نماشویی با طناب یا داربست
    • تعیین نوع دستگاه مورد نظر جهت نماشویی
    • توصیه کارفرما و برق موجود در منطقه اداری یا مسکونی.

    آشنایی با روش های مختلف شستشوی نمای ساختمان

    نماشویی ساختمان به روش های مختلفی مانند نماشویی بدون داربست و با طناب یا راپل و با داربست قابل انجام است. البته قیمت نماشویی ساختمان در هر روش متفاوت خواهد بود. خطرات شستشوی نما با داربست نسبت به روش شستشوی نما با طناب کمتر بوده و در نتیجه، از امنیت بیشتری برخوردار است. البته امکان اجرای این روش برای ساختمان های بسیار مرتفع وجود ندارد.

    • نماشویی ساختمان با استفاده از طناب و بدون داربست

    یکی از شیوه های شستشوی نمای ساختمان کمک از تکنسین راپل کار(فردی که نماشویی ساختمان را با راپل انجام می دهد) است. دسترسی به نقاط مختلف نمای ساختمان در این روش با استفاده از دسترسی طناب انجام می گیرد و به داربست احتیاجی نیست. نماشویی ساختمان با این تکنیک از ارزان ترین روش های زیباسازی بنا به شمار می رود. چرا که فضایی را اشغال نمی کند و به هزینه داربست نیز نیازی ندارد. برخلاف سروصداهای ناهنجار داربست ها در راپل هیچ مزاحمتی برای همسایگان و ساکنین ایجاد نمیکند.

    البته این روش دارای ریسک بوده و چالش هایی را به همراه دارد. از این رو، توصیه می شود که در زمان شستشوی نمای ساختمان، راپل کار از ابزاری همچون کمربند محافظ و طناب ایمنی استفاده نماید. لازم به ذکر است که احتمال بروز خسارت های جانی در صورت وجود هرگونه سهل انگاری وجود دارد. البته رعایت همه نکات ایمنی به وسیله شرکت های حرفه ای ارائه دهنده این خدمات صورت می گیرد.

    قیمت نماشویی ساختمان و برجها - اهورا طناب

    قیمت نماشویی ساختمان و برجها – اهورا طناب

    • شستشوی نمای ساختمان با واترجت

    یکی از ابزار اصلی در نماشویی ساختمان که می توان به آن اشاره کرد، واتر جت می باشد. این دستگاه فشار و بار مورد نیاز جهت شستشوی نما را تأمین می کند و دارای انواع مدل ها می باشد. توانایی پخش آب و مواد شوینده را با فشار و قدرت بالا روی سطح کار دارد. فشار آب را در نوع سه فاز این دستگاه، به میزان 300-220 بار و در نوع تکفاز آن به میزان 170-120 بار افزایش خواهد یافت. با کمک سرنازل های مخصوص، عملیاتی از قبیل واتر سند بلاست و اسید بلاست در نماشویی ساختمان انجام می شود. سرنازل های مورد استفاده در این عملیات به 2 نوع سرنازل کارتکی و سرنازل واتر سند بلاست تقسیم می شود.

    توجه: قبل از نماشویی باید نمای شما آب بندی شده باشد.

    انواع واترجت جهت شستشوی ساختمان با راپل عبارتند از

    واترجت آب سرد، واتر جت آب گرم، واترجت موتور بنزینی، واترجت برقی و واترجت مرکزی.سرنازل سند بلاست که دارای بیشترین کاربرد می باشد جهت لایه برداری و جرم گیری نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. آب پرفشار  محیط خلأ را ایجاد کرده و مکش و ترکیب سیلیس با آب و پرتاب آن بر روی سطح را منجر خواهد شد. بیشترین موارد استفاده از این سرنازل عبارتند از: نمای آجر سه سانتی و بهمنی، سنگ های جرم سخت، نمای سنگ تیشه ای و …

    سرنازل کارتکی نیز در نماشویی ساختمان با آب خالی بیشترین کاربرد را داشته و کمکی به لایه برداری نخواهد کرد. استفاده از نازل در نمای سیمانی، رنگ دار، سرامیک و کاشی، شستشوی زیر کار جهت رنگ آمیزی نما و آجر نما و نسوز نیاز میباشد.

    • نماشویی ساختمان با استفاده از داربست

    یکی از روش های شستشوی نمای ساختمان، استفاده از داربست است که از ابزار پیشرفته ای جهت انجام این کار استفاده نخواهد شد. قیمت نماشویی ساختمان در این روش بیشتر از سایر روش ها بوده و همچنین میزان دقت و کیفیت کار نماشویی با کمک داربست بیشتر است. وقتی شرکت روش مناسب شستشوی نمای ساختمان را مشخص کرد، دستگاه و مواد مناسب را برای نماشویی مطابق با جنس و نوع نما تعیین میکند.

     

    قیمت نماشویی ساختمان با واترجت - اهورا طناب

    قیمت نماشویی ساختمان با واترجت – اهورا طناب

    شستشوی نمای ساختمان بر اساس نوع و جنس نما

    با توجه به نوع نما، خدمات نماشویی ساختمان به صورت زیر قابل دسته بندی است:

    نمای تخت
    • نمای شیشه ای: یکی از نماهای ساختمانی پرطرفدار در ایران، فریم لس می باشد و علت آن هم ظاهر شیک و یک دست آن است. برای شستشوی شیشه این نما می توان از داربست یا طناب استفاده کرد. به منظور جلوگیری از ایجاد خط و خش روی شیشه، معمولاً آب و مواد شوینده غلیظ به کار می رود.
    • نمای کامپوزیتی: این نما سبک که نوعی ورق آلومینیومی می باشد، در ابعاد، رنگ و طرح های مختلفی قابل استفاده بوده و نصب راحتی دارد . امکان شستشوی این نما با طناب یا داربست وجود دارد. همچنین در شستشوی این نما، نباید از سیلیس به علت وارد کردن صدمه بر رنگ ورق آلومینیومی آن استفاده نمود. و بهتر است برای این نما مواد شوینده و آب به کار رود.
    • نمای چوبی و ترموود: این نوع نما از حساسیت و آسیب پذیری بالایی در مقابل آب برخوردار بوده. از این رو، نماشویی ساختمانی از جنس ترموود، به کمک شیوه های مخصوص تمیز کردن چوب صورت می گیرد.
    نمای سخت
    • نمای سنگ: یکی از نماهای محبوب و پرطرفدار در کشور ما، نمای ساختمان سنگی است. علت این امر نیز دوام و کیفیت آن می باشد. این نوع نما با گذشت مدت زمانی به شستشو احتیاج دارد تا زیباسازی آن انجام شود و همچنین از ریزش و فرسودگی آن پیشگیری گردد.
    • نمای سیمانی: یکی از نماهای ساختمان که به جهت داشتن حفره های زیاد و زبری نیاز به شستشو دارد، نمای سیمانی خواهد بود. هر چند اینگونه نماها، بعد از پایان سیمان کاری یک لایه آستر استفاده می کنند. اما احتمال زنگ زدگی آنها با بارش باران وجود داشته و بایستی خدمات نماشویی برای آنها انجام شود.
    • نمای آجری: یکی از قدیمی ترین نماهای ساختمان در ایران، نمای آجری است که هنوز هم طرفداران زیادی در بین مردم و معماران دارد. از آب، مواد شوینده مخصوص آجر و سیلیس در صورت نیاز، برای نماشویی ساختمان آجری استفاده می گردد. جهت شستشوی نمای آجری بیشتر سیلیس و سند بلاست به کار می رود.

    بررسی نقش نماشویی ساختمان در افزایش طول عمر نما

    شستشوی نمای ساختمان، یک سازوکار منطقی و بر اساس نظری و علمی بوده که تأثیر بسزایی را بر افزایش طول عمر سنگ ها دارد. به نحوی که شستشوی نمای ساختمان با مواد شوینده استاندارد سبب ایجاد لایه ای محافظ بر روی نما که استحکام نما را افزایش دهد. بلکه طول عمر نمای ساختمان را به میزان ده برابر افزایش خواهد داد.

    قیمت نماشویی ساختمان با ابرو تی - اهورا طناب

    قیمت نماشویی ساختمان با ابرو تی – اهورا طناب

    چه مواردی در قیمت نماشویی ساختمان نقش دارد؟

    قیمت نماشویی ساختمان بر مبنای تعداد طبقات و متراژ  و همچنین سنگی و آجری بودن نما و یا حتی کامپوزیت و شیشه ای بستگی دارد. البته اینکه شستشوی نمای ساختمان با واترجت یا تی انجام گیرد و یا اینکه از هر دو روش با هم استفاده شود. همچنین نوع ابزاری که در نظافت نمای ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد نیز در میزان قیمت نماشویی ساختمان تأثیر دارد. برای مثال هزینه وسایلی مانند پیچ و رولپلاک در صورت استفاده در نماشویی با طناب، در فاکتور نهایی لحاظ خواهد شد.

    برآورد صحیح قیمت نماشویی توسط پیمانکار میتواند به صورت حضوری برای کارشناسی اعزام شوند، یا توسط عکس از طریق واتس آپ از نما ارسال میگردد.
    تا از این طریق قیمت گذاری دقیق را بر اساس نوع نما، ارتفاع و همچنین متراژ ساختمان انجام دهد.

    قیمت نماشویی ساختمان چندان زیاد نبوده و به ویژه وقتی قرار است که این هزینه میان اهالی ساکن در یک مجتمع تقسیم گردد. برای دریافت خدمات نماشویی ساختمان با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت شرکت اهورا طناب مراجعه نمایید.

    دلیل اهمیت شستشوی نما به صورت دوره ای چیست؟

    همانطوری که سایر اجسام به شستشو و نگهداری نیاز دارند، نمای ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. وقتی نماشویی بعد از گذشت چندسال صورت نگیرد. شاهد بر جا ماندن آلودگی و جرم روی سنگ که خاصیت اسیدی دارد، خواهیم بود و در نتیجه سنگ نما به مرور زمان تخریب میگردد. حتی در بعضی مواقع، نفوذ آلودگی به پشت سنگ مشاهده می شود و ممکن است در چنین شرایطی سقوط سنگ نما رخ دهد. بنابراین، نماشویی ساختمان را می تواند یک روش مناسب جهت جلوگیری از خراب شدن نما دانست. البته لازم به ذکر است که در صورت شل شدگی سنگ نما، بایستی از پیچ و رولپلاک پیش از نماشویی استفاده گردد.

    قیمت

    شستشوی کامپوزیت نمای ساختمان قیمت بسیار زیادی نسبت به کامپوزیت های در دسترس می باشد.

    معرفی بهترین زمان جهت شستشوی نما

    بهترین زمان جهت شستشوی نمای ساختمان فصل بهار و تابستان می باشد و معمولاً بهتر است نمای ساختمان را با واترجت سالی یکبار شستشو دهید. البته در مورد ساختمان های کامپوزیتی بایستی این کار هر 6 ماه انجام شود. همچنین سالی یک بار شستشوی برای ساختمان های آجری و سنگی کافی است. اجرای دوره ای این کار، می تواند سبب کاهش میزان قیمت نماشویی ساختمان به جهت کمتر کثیف بودن نما گردد.  مدت زمان اجرای آن است که می تواند با توجه به کثیفی و تمیزی نما و همچنین متراژ و ابعاد ساختمان متفاوت باشد. زمانی بین 3-2 روز برای اجرای این خدمات کافی خواهد بود.

    هنگام شستشوی نمای ساختمان چه اقدامات جانبی می توان انجام داد؟

    شما می توانید سایر خدماتی که به نمای ساختمان مربوط می شود را هنگام نماشویی سفارش دهید. برخی از این اقدامات جانبی، رنگ آمیزی نمای ساختمان است که اگر دچار جرم گرفتگی شود و زیبایی خود را از دست دهد، قابل انجام خواهد بود. همچنین امکان تعمیر نمای ساختمان به علت فرسودگی و خرابی آن با گذشت سالها، با کمک پیچ و رولپلاک پیش از شستشوی نمای ساختمان دارد.

    ساختمان

    طرح ساختمان های نما باعث شده تا به نظافت نما اهمیت بدهند.

    جمع بندی

    همانگونه که ذکر شد عوامل متعددی در میزان تعیین قیمت نماشویی ساختمان نقش دارند. این فاکتورها شامل متراژ پروژه، زمان اجرای شستشو، تعداد نیروی انسانی فعال در پروژه مورد نظر و میزان خطرات احتمالی خواهد شد.

    تولید محتوا و سئو ثبت شرکت آرتا

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۷۵ رای

    1 دیدگاه در “قیمت نماشویی ساختمان را خودمان بدست بیاوریم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *