انتقال اجسام با طناب

راپل به عنوان جایگزین داربست های فلزی

راپل- اهورا طناب
  • کار در ارتفاع به شکل امروزی آن جایگزین بی دلیل داربست های فلزی

    در گذشته های نه چندان دور برای کار در ارتفاع، از داربست های فلزی استفاده به عمل می آوردند. اما امروزه به شکل جدیدتر با خطرات کمتر و البته هزینه های به صرفه تری، این فرآیند صورت می گیرد. شکل امروزی کار در ارتفاع را راپل می گویند. هر چند که در فرهنگ لغت، راپل را به معنای بازیابی ترجمه کرده اند. اما به واقع این فرآیند، یک مهارت است که بدون نیاز به داربست های فلزی توسط طناب های مخصوصی انجام می شود. با استفاده از این فرآیند، می توان دست به امور بسیار زیادی زد. انجام خدمات مربوط به نماشویی، پیچ و رولپلاک، سنگ نما و… از جمله کارهایی است که یک راپلکار با کار در ارتفاع انجام می دهد.

    شاید در نگاه نخست، کار آن ها بسیار سخت و خطرآفرین باشد. چرا که امکان سقوط در ارتفاع و خطر از دست دادن جان را در پی دارد؛ اما به واقع این گونه نیست. در ادامه بیشتر با این نوع کار در ارتفاع آشنا می شویم.

    بهره مندی از عمده ترین ویژگی ها و مشخصه های راپل

    یک راپلکار با استفاده از طناب های مخصوص، به جای داربست های فلزی، مشغول به کار در ارتفاع است. به طور کلی راپل، دارای مزیت ها و مشخصه های بسیار چشمگیر و قابل توجهی است. در بخش ذیل به بخشی از مهمترین آن ها اشاره شده است:

    • دقت نظر و سرعت عمل بالای کار در ارتفاع
    • هزینه های بسیار مقرون به صرفه در قیاس با داربست ها
    • امنیت بیشتر
    • صرفه جویی در وقت و انرژی
    • عدم اشغال فضای زیاد برای کار در ارتفاع
    • عدم مسدود کردن راه و ایجاد ترافیک و یا ایجاد مزاحمت برای اطرافیان در مقایسه با داربست ها
    • نصب و راه اندازی بسیار سریع در کمترین فرصت ممکن
    • و…

    وجود این خدمات است که راپل را به عنوان جایگزینی مناسب برای داربست های فلزی در نظر گرفته اند. ضمن اینکه کار در ارتفاع با طناب، کمترین آسیب را به نمای ساختمان می زند.

    راپل کار - اهورا طناب

    راپل کار – اهورا طناب

    ضریب ایمنی بالا با راپل چگونه حاصل می شود؟

    شاید برای خیلی از شما سوال باشد که چگونه با راپل، ضریب ایمنی بالایی حاصل می شود؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان داشت که این کار با استفاده از طناب های مخصوصی است. ضمن اینکه جزء استانداردهای کارهای صنعتی است که از تجهیزات مدرن و بسیار ایمنی در حین کار استفاده شود. الزمات طنابکار در ارتفاع با راپل، استفاده از طناب و تجهیزات لازم می باشد. بنابراین با توجه به وجود این طناب های خاص و بهره مندی از تجهیزات مدرن و نظارت بر آن ها، می توان امنیت را برقرار ساخت. بدین ترتیب می توان به شستشوی نمای انواع آسمان خراش ها، بازسازی و نوسازی ساختمان ها، سنگ نما و رنگ آمیزی و… پرداخت.

    ضمن اینکه یک راپلکار می تواند در حین کار به جهت احتیاط، طناب دومی را هم در اختیار داشته باشد. کلیه ابزارآلات جانبی این افراد، با یک طناب مخصوص به وسیله بند یا تسمه به همدیگر متصل شده اند. بنابراین امکان سقوط آن ها وجود ندارد.

    کار در شرایط خاص توسط تکنسین مجرب

    برای کار در ارتفاع در شرایط خاص، می بایست از تکنسین مجرب و راپلکاران حرفه ای استفاده شود. هر چند که ضریب امنیت راپل نسبت به داربست های فلزی بسیار بالاست. اما در صورتی که از تکنسین با تجربه ای استفاده نشود؛ آن بازخورد را نمی توان از آن ها انتظار داشت. افزون بر آن باید کسانی به این کار مشغول شوند که از ارتفاع هیچ گونه ترسی ندارند. بدین ترتیب است که می توانند با عشق و علاقه و بدون ترس، به کار خود روی آورند.

    راپل چیست؟

    راپل چیست؟

    راپل چیست؟

    راپلکاران در ارتفاعات چه فعالیت هایی را انجام می دهند؟ امروزه راپل نقش گسترده ای را در کار های ساختمانی ایفا می کند. راپل برای کار در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این وسیله، کیفیت کار به میزان باورنکردنی افزایش پیدا می کند. علاوه بر این در زمان و هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد. تمام خدمات مذکور که تحت عنوان کار بدون داربست نیز شناخته می شود، توسط راپل کاران انجام می شود. پیش از اینکه به نحوه انجام فعالیت های این افراد اشاره کنیم، ابتدا به معرفی راپل کار می پردازیم. سپس شرکت اهورا طناب را معرفی می کنیم.
    شستن نما

    راپلکار کیست؟

    راپل کار شخصی است که در ارتفاع کار می کند. یکی از مهمترین ویژگی های این شخص، عدم ترس از ارتفاع می باشد. شاید در نگاه اول فعالیت این افراد خطرناک به نظر برسد اما واقعیت این است که فعالیت این اشخاص ایمن خواهد بود. شغل این افراد، به عنوان یکی از ایمن ترین مشاغل ساختمانی شناخته می شود. جان این افراد نیز مانند جان دیگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل استفاده از تجهیزات مناسب خطر سقوط را کم خواهد کرد.

    راپلکار کیست؟

    راپلکار کیست؟

    راپل کاران در ارتفاعات چه کار هایی انجام می دهند؟

    خدمات راپل کاران چیست؟

    خدماتی که توسط این اشخاص ارائه می شود متنوع می باشد. به جرات می توان گفت که نود درصد خدماتی که توسط داربست به مشتری ارائه می شود، به وسیله راپل نیز قابل انجام خواهد بود. این در حالی است که هنوز هم برخی از مراکز از شیوه های سنتی و خطرناک استفاده می کنند. از مهمترین فعالیت های این اشخاص می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    پیچ و رولپلاک نمودن سنگ

    نمابخشی از مهمترین خدمات راپل، پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نما می باشد. حتما برای شما نیز پیش آمده است که گاهی اوقات شاهد سقوط سنگ نما یک ساختمان بوده و نگران شده باشید. کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، با انجام خدمات پیچ و رولپلاک علاوه بر اینکه نمای اولیه را به ساختمان شما باز می گردانند، از خطر سقوط سنگ نمای ساختمان نیز جلوگیری می کنند. با استفاده از تخصص و مهارت این عزیزان، امکان دسترسی به نقاط دشوار ساختمان ها نیز افزایش پیدا می کند.

    بازسازی نمای ساختمان

    از دیگر خدمات مهم این اشخاص، بازسازی نمودن سنگ نمای ساختمان های قدیمی می باشد. گاهی اوقات عوامل محیطی متعددی موجب ریزش سنگ نما ساختمان خواهند شد. ساختمان های تجاری و مسکونی با تغییر آب و هوا، کاهش کیفیت سنگ و… نیاز مبرهنی به بازسازی نما پیدا خواهند کرد. در این حالت می توان روی خدمات راپل کاران حساب باز کرد زیرا فعالیت آنها مفید و به صرفه خواهد بود.

    انجام تعمیرات بنا با استفاده از راپل

    از اساسی ترین خدماتی که توسط این افراد انجام خواهد شد، تعمیرات بنا می باشد. تعمیرات در ارتفاع زیاد مهارت و دقت کافی می خواهد. به همین دلیل راپل کاران از بین افرادی انتخاب می شوند که بیشترین تخصص را در این زمینه دارند.

    نماشویی

    از دیگر خدمات این دسته بندی، نماشویی ساختمان می باشد که به وسیله واتر جت انجام می شود. با استفاده از این تجهیزات شخص مذکور می تواند نما را تمیر کند. در این حالت با استفاده از واتر جت، مواد شوینده را بر روی نما پخش کرده و با استفاده از مواد نانو سطح نما پاک می شود.

    نصب کردن تابلوهای تبلیغاتی و بنر

    برای نصب کردن تابلوهای تبلیغاتی و بنرها نیز می توان از تخصص این اشخاص استفاده کرد. با توجه به اینکه نصب بنر در ارتفاعات انجام می شود، نمی توان برای اینکار از تجهیزاتی مانند داربست استفاده کرد زیرا پرهزینه و خطرناک خواهد بود. به همین دلیل در نصب این مدل تابلوها نیز می توان از تجربه اشخاص مذکور بهره برد.

    نقاشی کردن ساختمان

    از دیگر استفاده های راپل می توان به نقاشی ساختمان اشاره کرد که توسط راپل کاران متبحر انجام می شود. با استفاده از تجهیزات مورد نیاز، می توان تمام ساختمان ها را رنگ آمیزی کرد به نحوی که علاوه بر افزایش زیبایی نما، عمر مفید آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

    رنگ آمیزی نمای سیمانی

    رنگ آمیزی نمای سیمانی

    درباره ما

    شرکت اهورا طناب یکی از بهترین شرکت های ایران است که جهت ارائه خدمات نماشویی، تعمیرات، بازسازی و… از با تجربه ترین نیروی کار خود استفاده می کند. این شرکت با استفاده از بهترین روش های روز دنیا، خدمات مورد نیاز را به مشتریان گرامی عرضه می کند.

    تولید محتوا و سئو اهورا طناب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶۵ رای

    1 دیدگاه در “راپل به عنوان جایگزین داربست های فلزی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *