بلاستینگ

شات بلاست تکنولوژی نو برای پولیش در صنایع

سندبلاست
  • شات بلاست تجربه‌ای موفق در پاک‌سازی سطوح سخت

    شات بلاست به روندی اشاره دارد که در آن ساییدگی سطوح با استفاده از ساچمه‌های فولادی انجام می‌شود. ساچمه‌های فلزی در این شیوه به شکل گریز از مرکز عمل کرده و آنهارا به سمت سطوح آلوده پرتاب می‌کند.

    در روش استفاده از ساچمه‌های فلزی تخریب بیشتری صورت می گیرد و علاوه بر تمیزی سطوح ممکن است آسیب‌رسان باشد. این روند برای ایجاد اصطکاک در سطوح فلزی با ضخامت بالا کارآمدتر است.

    چنانچه به خاطر دارید فرایند کار سندبلاست نیز با پرتاب انفجاری ماسه برای پاک‌سازی سطوح همراه بود، اما تفاوت عمده‌ای میان سندبلاست با ساچمه و سندبلاست وجود دارد. گاهی روش کار این دو باهم اشتباه گرفته می‌شود.

    تفاوت ها شات بلاست

    در سندبلاست جریان عمل به‌آرامی بوده و با فشار کمتر همراه است ولی در شات فشار بسیار بالا بوده و گاهی با آسیب رساندن به سطوح تمام می‌شود.

    سندبلاست با ساچمه برای ذرات با تراکم بالا و آلاینده‌هایی که سطوح را بسیار درگیر کرده است به کار می‌رود.

    سندبلاست با ساچمه‌های فلزی را برای تمیزکردن و پرداخت فلزاتی که در صنعت به کار برده می‌شود استفاده می کنند. این فرایند با پرتاب گلوله‌های ریز سربی به سطح فلزات به‌منظور رسوب زدایی بعد از کارهایی مثل ریخته‌گری، زنگ‌زدایی و تمیزکاری انجام می‌شود.

    شات بلاست ها تقریباً در تمامی صنایع مثل صنعت خودرو، ساخت‌وسازها، هوافضا، راه‌آهن، کشتی‌سازی و بسیاری موارد دیگر به کار برده می شود.

    یکی از مهم‌ترین امتیازات سندبلاست با ساچمه نبودن گردوغبار ناشی از کار با این سیستم است.

    در این روش نیز مانند واتر بلاست از گردوغبار خبری نیست ولی چون فشار پرتاب ساچمه‌ها بسیار زیاد است بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید. پوشیدن لباس مخصوص کار، استفاده از کلاه ایمنی و دستکش حائز اهمیت بوده تا از خطرات احتمالی کار با دستگاه‌های شات بلاست در امان باشید.

     

    تولید محتوا و سئو ثبت شرکت آرتا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *