پیچ و رولپلاک

پیچ و رولپلاک ساختمان روش برتر ایمنسازی نما

پیچ و رولپلاک ساختمان
  • پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب

    امروزه محکم کاری نمای ساختمان در کل دنیا یکی از امور ضروری و الزامی می باشد. بهتر است مراحل اولیه نصب نمای ساختمان این کار انجام شود تا به این وسیله از بروز مشکلات و خطرات احتمالی خودداری به عمل آید. در غیر این صورت پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب را می توان زمانی که سنگ نمای ساختمان در حال سقوط هستند انجام دهید. این کار موجب بهتر و زیبایی نمای ساختمان می شود. پیچ و رولپلاک ساختمان یکی از موثرترین روش هایی است که موجب ثابت ماندن و محکم شدن سنگ نما و سرامیک نما و دیگر سنگ نماهای ساختمان می شود.

    سنگ های نما بعد از گذشت مدت زمانی به خاطر این که در معرض عوامل محیطی مانند باران و نور آفتاب قرار می گیرند تا حدودی از میزان و شدت چسبندگی آن ها کم می شود و شروع به سقوط از روی نما می کنند. نوع سنگ و کیفیت ملاتی که پشت سنگ قرار می گیرد و در زمان نصب اسکوپ شدن و یا نشدن سنگ ها هم ربط دارد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات و خطراتی که ناشی از ریزش سنگ نماهای ساختمان می شود، بهتر است در صورت مشاهده ی این گونه موارد اقدام به پیج و رولپلاک ساختمان با طناب نمایید. سقوط سنگ نما ها بیشتر در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان و در روزهای بارانی و در زمان زلزله اتفاق می افتد.

    پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب

    پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب

    علت سقوط سنگ نمای ساختمان بعد از ساخت و ساز

    برخی موارد و نکات مهمی در زمان نماکاری وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن ها، منجر به استفاده از خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب می شود. تمامی دلایلی که موجب ریزش سنگ نماها و نیاز به خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب می شوند به شرح زیر هستند:

    اسکوپ نشدن سنگ

    اسکوپ نشدن سنگ ها یکی از شایع ترین آسیب هایی است که در زمان سنگ کاری نمای ساختمان امکان رخ دادنش وجود دارد. منظور از اسکوپ کردن سنگ، در واقع همان شیارهایی است که به وسیله ی دستگاه فرز در پشت سنگ ها ایجاد می شود. این شیارها به وسیله ی سیم آرماتور بندی گالوانیزه وصل می شوند تا با مخلوط دوغاب سفت و از سقوط سنگ ها ممانعت کند.

    دوغاب ریزی نامناسب در زمان اجرای بنایی

    یکی از مهم ترین بخش های اجرای سنگ کاری، دوغاب ریزی و مخلوط ترکیبی دوغاب است. چون، در غیر این صورت موجب می شود که یک طرف سنگ سنگینی کرده و طرف دیگر آن خالی بماند، و این کار به مرور زمان موجب ریزش سنگ نما می شود.

    مخلوط دوغاب نامناسب

    از دیگر مواردی که موجب ریزش سنگ نما و نیاز به خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب می شود، مخلوط دوغاب نا مناسب است. دوغابی که تهیه می شود باید دارای چسبندگی لازم باشد، یعنی سیمان آن نه زیاد باشد و نه کم. همچنین سفت و شل بودن دوغاب هم در میزان چسبندگی آن تاثیر زیادی می گذارد.

    بنایی نامناسب

    بنایی نامناسب در زمان نصب نما یکی دیگر از مواردی است که موجب ریزش سنگ نما و نیاز به خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب می شود. تمامی سنگ نما ها بایستی به شکل صاف و بدون کوچکترین بیرون زدگی و یا تو رفتگی به ردیف باید در کنار هم قرار بگیرند. و تمامی سنگ ها باید با نظم و ترتیب و در طول یک زاویه ی یکسان با هم در کنار یکدیگر باشند.

    خرید سنگ نامناسب

    برخی سنگ ها برای اجرا بر روی نمای ساختمان مناسب نیستند و برای این که نمای ساختمان به مرور زمان دچار ریزش نشود، باید در ابتدای کار، اقدام به انتخاب یک سنگ مناسب جهت نماکاری ساختمان نمایید. سنگ های تراورتن بهترین و مناسب ترین نوع سنگ ها برای انجام سنگ نمای ساختمان هستند.گرانیت به دلیل سطح صافی که در قسمت پشتی خود دارند، به اندازه ی کافی خلل و فرج ندارند، سنگ مناسبی برای نما  نیستند.

    پیچ و رولپلاک ساختمان

    سنگ هایی که با ملات نا مناسب کارگذاشته شده بعد از مدتت چند وقت از نما جدا میشوند.

    روشهای جلوگیری از سقوط سنگ نما

    زمانی که تمامی موارد بالا به درستی انجام نشود، شما نیاز به اجرای خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب خواهید داشت. ولی در صورتی که موارد زیر به درستی اجرا شود، دلیلی برای ریزش سنگ نماهای ساختمان شما وجود نخواهد داشت. تمامی جزئیات اجرای سنگ کاری نما برای جلوگیری از سقوط سنگ نما به شرح زیر هستند:

    1. به هیچ عنوان از نخاله ها برای پر کردن فضای پشت سنگ ها استفاده نشود و حتما از دوغاب سیمان برای این مورد استفاده شود.
    2. در ملات پشت سنگ از ماسه تمیز حتما استفاده کنید.
    3. به هیچ عنوان از سیمان خشک بر روی دوغاب جهت افزایش سرعت استفاده نشود.
    4. در هوای سرد اصلا اقدام به سنگ کاری نما نشود، چون احتمال یخ زدگی آب دوغاب زیاد است.
    5. در محل هایی که قصد برجسته کاری سنگ نما وجود دارد، باید حتما از رابیتس کاری و اسکوب استفاده شود.
    6. بهترین گزینه ما بین سنگ های گرانیت و تراورتن، برای سنگ کاری نما، انتخاب سنگ تراورتن است.
    7. خاکی که از برش سنگ ها در زمان فرز کاری پشت سنگ می نشیند، به صورت کامل از پشت سنگ شستشو دهید.
    8. در صورت استفاده ی اشتباه از سنگ های گرانیتی، دقت کنید تا تمامی آن ها یکی یکی بر روی نما اسکوپ شوند.

    سایز پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب

    برای اجرای خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب باید از دریل و مته ی 4 شیار دو الماسه استفاده شود. قطر سوراخ کاری باید متناسب با سنگ نما انتخاب و اجرا شود. برای انجام خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب باید از پیچ جنس فولادی که دارای طول 6 سانتی متر است و رولپلاک 5 سانتی متری جهت اتصال سنگ هایی با قطر دو سانت استفاده شود. در صورتی که قصد اجرا این کار را بدون داربست برای سنگ های با قطر بیشتر از دو سانتی متر داشتید، باید از پیچ های فولادی 8 سانتی متری و رولپلاک 6 سانتی متری استفاده نمایید.

    برای پیچ و رولپلاک سرامیک پاسیو هم از پیچ هایی با اندازه ی 6 سانتی متری به همراه واشر استفاده می شود. بعد از انجام و اجرای پیچ و رولپلاک ساختمان با طناب، جهت ممانعت از بازتاب نور و پنهان و زیباتر شدن ظاهر نمای ساختمان و جلوگیری از خوردگی پیچ ها، سعی کنید از رولپلاک هایی هماهنگ و همرنگ با رنگ آمیزی سنگ استفاده نمایید.

    انواع پیچ های مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک نما

    • پیچ های استیل: مقاومت پیچ های استیل در برابر رطوبت و خوردگی بسیار بالا است.
    • فولادی: این پیچ ها دارای گل پیچ های مناسب جهت سهولت در زمان سفت کردن می باشند.
    • پیچ های گالوانیزه ی طلایی رنگ: این پیچ ها از آهن و دارای روکش گالوانیزه هستند. ولی نقطه ی ضعفی که دارند این است که بعد از گذشت چند سال، زنگ می زنند.

    خطرات و حوادث پیچ و رولپلاک نکردن سنگ نمای ساختمان

    پیچ و رولپلاک ساختمان چیست؟ رولپلاک ساختمان چگونه انجام می شود؟ وقتی از رولپلاک ساختمان صحبت می کنیم، باید تمام جوانب عدم انجام آن را نیز در نظر بگیریم. به همین دلیل ابتدا باید مزیت های آن را بررسی کنیم و سپس به خطرات احتمالی ریزش سنگ نما ساختمان بپردازیم. این در حالی است که افراد کمی به خطرات و حوادث پیچ و رولپلاک نکردن سنگ نمای ساختمان توجه می کنند. به همین دلیل گاهی اوقات شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود که جبران آنها غیر ممکن خواهد بود.

    با وجود اینکه مراکز زیادی انجام این قبیل فعالیت ها را بر عهده گرفته اند اما شرکت اهورا طناب یکی از بهترین مراکز موجود در کشور می باشد که تمام خدمات مورد نیاز را در سریع ترین زمان ممکن به انجام می رساند. در ادامه به نحوه پیچ و رولپلاک ساختمان اشاره مختصری می کنیم سپس خطرات عدم انجام آن را بررسی خواهیم کرد.

    پیچ و رولپلاک نما با راپل

    پیچ و رولپلاک نما با راپل

    مزایای پیچ و رولپلاک ساختمان چیست؟

    انجام پیچ و رولپلاک ساختمان یکی از روش های موثری می باشد که جهت جلوگیری از افتادن سنگ نما ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات ممکن است بخشی از نمای ساختمان ریزش کرده و افراد یا اشیاء آسیب جدی ببینند. عوامل محیطی متعددی می توانند موجب بروز این مشکل شوند. زلزله، تغییر آب و هوا، سنگ نمای بی کیفیت، ریزش سیمان و… از مهمترین دلایل ریزش سنگ نما خواهند بود‌. در این شرایط، فکر تعویض یا نصب یک متریال مناسب به ذهن بیشتر افراد خطور خواهد کرد.
    پیچ و رولپلاک ساختمان جهت جلوگیری از ریزش و شل شدن سنگ های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین مزیت های استفاده از پیچ و رولپلاک ساختمان، افزایش امنیت و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی خواهد بود. رولپلاک را به عنوان نوعی بست می شناسند که بر روی دیوار نصب خواهد شد. پیچ های مورد استفاده در اسکوپ نمودن سنگ های نما نیز، پیچ های گالوانیزه خواهند بود که از کیفیت بسیار خوبی بهره مند می باشند. با انجام رولپلاک نما، احتمال ریزش دوباره سنگ ها به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. به علاوه افزایش قابل توجه عمر سنگ نما نیز، یکی از عمده دلایل استفاده از رولپلاک خواهد بود.

    رولپلاک ساختمان چگونه انجام می شود؟

    به طور کلی پیچ و رولپلاک ساختمان در هر پنجاه سانتی متر از نمای ساختمان نصب خواهند شد. این در حالی است که در عرض های کمتر از پنجاه سانتی متر، برای هر رولپلاک، دو پیچ مجزا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در وهله اول با استفاده از ابزارهای مخصوص، سنگ را سوراخ می کنند. پس از مشاهده بتن، با استفاده از یک دریل چکشی، قسمت فوقانی بتن را سوراخ می کنند. در این مرحله نوبت به استفاده از پیچ و رولپلاک ساختمان خواهد رسید. پس از انجام مراحل مذکور، بتونه ای همرنگ با سنگ ساختمان روی تمام پیچ ها و رولپلاک می زنند. با این روش زیبایی ساختمان نیز حفظ شده و روی ظاهر آن تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

     رولپلاک ساختمان

    چنانچه بخشی از سنگ نما ریزش کرده باشد، ابتدا باید محل ریزش را به طور کامل پاکسازی کرد. سپس قسمت پشتی سنگ جدید شکاف داده می شود. در مرحله بعد با استفاده از مصالحی مانند سیمان سفید و… سنگ جدید نصب می شود. در بخش دوم نوبت به استفاده از پیچ خواهد رسید. سپس با استفاده از چسب های مخصوص تمام درزهای اطراف سنگ پر می شود. در نهایت با پیچ و رولپلاک نمودن سنگ، استحکام آن تضمین خواهد شد.

    خطرات احتمالی عدم انجام پیچ و رولپلاک ساختمان

    امروزه پیچ و رولپلاک نمودن ساختمان یکی از مهمترین اصول مقاوم سازی بنا محسوب می شوند. از عمده ترین دلایل اهمیت این موضوع، جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و کمک به حفظ زیبایی نما می باشد. گاهی اوقات با سقوط سنگ نما، شاهد مرگ کودکان و بزرگسالان یا مصدومیت افراد زیادی خواهیم بود. با انجام پیچ و رولپلاک ساختمان، می توانیم از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم. در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به پیچ و رولپلاک نمودن ساختمان می کنند. شرکت اهورا طناب با استفاده از تخصص افراد ماهر و کاربلد، انجام تمام کارهای خدماتی مذکور را بر عهده گرفته است. تمام خدمات، با کمترین قیمت به هموطنان گرامی عرضه خواهند شد.

    طراحی سایت و سئو توسط اهورا طناب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای